annaaliciaenbom.blogg.se

Jag är en 17 årig tjej som lider av en sjukdom som kallas för NMO/MS. Här kommer jag skriva om hur mitt liv ser ut i dag och hur min sjukhusvistelse såg ut.

Dåliga dagar

Publicerad 2016-02-07 08:53:50 i

Godmorgon på er!
Har ni känt någon gång att allt känns hopplöst? Det kände jag häromdagen. Det är väldigt vanligt att man mår dåligt psykiskt när man går igenom en svår sjukdom men tro det eller ej har jag inte sett något som är omöjligt förens för några dagar sen. I början när jag låg helt förlamad och ingen visste om jag skulle gå igen så såg jag det inte som ett problem, jag visste att jag skulle börja gå igen på något sätt!! Under hela sjukdomstiden har jag tagit det väldigt lugnt men det är inte förens nu jag börjar stressa upp mig...

Jag har fått mer förklaringar angående min sjukdom och det skrämmer mig lite, att det kan ske igen när som heöst... till skillnad från MS är min sjukdom lite allvarligare på så sätt att den slår ut mer funktion än MSen, det är därför jag blev så pass dålig. Dock så försöker jag se det positivt och tro att det är den formen av NMO som man bara får en gång och sen kan man leva hyfsat normalt, men det vet man ju aldrig.

Alla har dåliga dagar och det måste man ha annars uppskattar man inte de dagarna som är bra!

Kram Alicia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela