annaaliciaenbom.blogg.se

Jag är en 17 årig tjej som lider av en sjukdom som kallas för NMO/MS. Här kommer jag skriva om hur mitt liv ser ut i dag och hur min sjukhusvistelse såg ut.

måndag, onsdag och fredag

Publicerad 2016-01-29 18:39:42 i

Tjoo! 
Som jag skrev i går skulle jag berätta hur jag tränar de dagarna jag är på sjukhuset.

Jag börjar med ett pass på förmiddagen då jag tränar själv, jag cyklar och står i en ståställning  för att tänja på musklerna. Om tiden finns kör jag även lite övningar på brits.

Efter maten träffar jag oftast en rullstolsinstruktör, han har suttit i rullstol i 25 år och nu jobbar han med att lära ut teknik till de som är rullstolsburna. Jag kommer inte rullstol hela livet som honom men det kan vara bra att vi in lite teknik men jag gör det mest för att få konditionsträning och styrketräning. Det är sjukt jobbigt verkligen, vi håller till nere i källaren och kör upp och ner för backar i ca en timma.

Direkt efter det passet träffar jag sjukgymnasten Anna, vi tränar i ca 45 min, vi fokuserar mest på de kroppsdelarna som blev drabbade när jag förlamad dvs. bål och benen och även lite armar. Dock är armarna helt återställda igen. 

Detta är ungefär hur en dag ser ut, jag har även ett simpass någon dag i veckan.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela