annaaliciaenbom.blogg.se

Jag är en 17 årig tjej som lider av en sjukdom som kallas för NMO/MS. Här kommer jag skriva om hur mitt liv ser ut i dag och hur min sjukhusvistelse såg ut.

Vem är jag?

Publicerad 2016-01-25 22:28:23 i Allmänt,

 
 
 
Nu har ni läst om min sjukdom men ni vet nog inte speciellt mycket om mig.
 
Jag heter Alicia och är 17 år. Jag studerar på Alléskolan och det är faktiskt skolan som är anledningen till att jag bloggar, det är en svenska uppgift. Trots att det är en skoluppgift kan det vara skönt att skriva av sig ibland.
 
Jag bor i Kumla med min mamma och lillebror. Innan jag blev sjuk spelade jag mycket basket vilket jag inte tror att jag kommer fortsätta med trots att jag kommer kunna springa igen, jag har lagt den sporten bakom mig,
 
För nio månader sen blev jag tillsammans med en underbar kille som varit helt fantastisk under den här tiden, hade inte klarat det utan honom, mina vänner eller min familj.
 
I framtiden vill jag arbeta som sjukgymnast eller polis. Polis har alltid varit drömyrket men sjukgymnast har intresserat mig nu på den senaste tiden.
 
Det var lite kort om vem jag är!
Kram på er
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-29 19:03:27

Vi med ms kan tyvärr inte bli polis... Helt sjukt enligt mig men de är den bittra saningen! Jag hade också polis som ett yrke jag ville utbilda mig till men det går tydligen inte. Förhoppningsvis ändras reglerna och vi med kroniska sjukdomar bedöms på samma vilkor som alla andra.

Svar: Ja det är helt sjukt att det kan vara sådana regler...
annaaliciaenbom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela